30 lis 2015

Tydzień


Tydzień


Wtorek - niedziela

24-29 listopad 2015

Tydzień upłynął Kogutowi domowemu na większej pomocy naukowej. Dzieci miały dużo sprawdzianów i właściwie najwięcej pracy miałem przy pomocy w nauce.

Jeżeli chodzi o stronę gospodarczą i logistyczną, to codzienne obowiązki były standardowe. Rano zakupy w piekarni, przygotowywanie śniadań w domu i do pracy i szkoły, zakupy w markecie oraz codzienne wożenie dzieci do szkoły i na zajęcia pozaszkolne. I w tej kwestii tydzień upłynął tradycyjnie. Codzienna dyspozycja dla dzieci także przebiegła normalnie.

Obowiązki kulinarne także miały swój bieg standardowy. Przygotowywałem śniadania, obiady i kolacje dla rodziny, robiłem zakupy spożywcze. Po posiłkach sprzątałem jadalnię i kuchnię, a piątek zwyczajnie był dniem gospodarczym. Weekend przygotowywałem śniadania i szybkie kolacje, żona przygotowywała obiady.

Natomiast naukowo tydzień był intensywny. Dzieci miały sporo zadań domowych, w których zrobieniu im pomagałem. Syn miał sporo zadane z przyrody i matematyki, w weekend napisał wypracowanie z języka polskiego, uczył się do prac klasowych z techniki, muzyki i języka angielskiego. Moja pomoc w tych przygotowaniach polega głównie na sprawdzeniu czego dzieci nauczyły się i ewentualne wskazanie tematów do dokładniejszego przestudiowania.

Córce pomagałem z historii i geografii, pozostałe przedmioty sama odrabia. Moja rola polega na sprawdzaniu odrobienia zadań domowych i monitorowaniu prac klasowych, aby mogła się do nich przygotować. Ważne jest, aby na bieżąco pilnować terminów zadań domowych i prac klasowych. Dobra organizacja przyczynia się do zdobywania przez dzieci dobrych ocen, ale przede wszystkim do zdobywania głębokiej i wszechstronnej wiedzy. Skuteczna pomoc owocuje w następnych latach dobrym przygotowaniem do rozszerzania wiedzy. Mocne podstawy ze szkoły podstawowej ułatwiają naukę w gimnazjum i skuteczne zdawanie testów, których w życiu ucznia jest sporo.

Miłego tygodnia

Kogdom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz