15 paź 2015

Wolne w środku tygodnia


Wolne

Środa 14 październik 2015

Środa dla dzieci była dniem wolnym od szkoły – Dzień Nauczyciela.


W związku z tym Kogut domowy też miał trochę spokojniejszy dzień.

Rano zrobiłem zakupy w piekarni i sklepie spożywczym – kupiłem świeże mięso na obiad. Przygotowałem żonie śniadanie i drugie śniadanie do pracy. Dla dzieci przygotowałem śniadanie na jedenastą, mogły sobie pospać. Ponadto syn jest chory, więc i tak do szkoły by nie poszedł. Dzieci wstały po jedenastej, córka pierwsza, zjadła śniadanie i poszła do koleżanki. Nie było jej do czwartej. Syn wstał o wpół do dwunastej, zjadła śniadanie i przyjął lekarstwa. Zajął się swoimi sprawami komputerowymi, czytał książkę i oglądał filmy w telewizji. Chory może zostać w domu i trzeba zorganizować mu czas. Wspólnie oglądaliśmy filmy.

Na czwartą ugotowałem spaghetti po bolońsku, córka wróciła na obiad. Po obiedzie zawiozłem ją na trening sportowy. Syn był cały czas w domu. O osiemnastej pojechałem po córkę. Po naszym powrocie do domu przygotowałem dla żony spaghetti, dla dzieci kolację – kanapki z wędliną, oliwki, jogurty owocowe. Po kolacji syn przyjął lekarstwa. Ja posprzątałem jadalnię i kuchnię, pomogłem córce przygotować się do szkoły na czwartek. Syn jeszcze zostaje w domu, nie trzeba przygotowywać go do szkoły. Dzieci z żoną wieczorem oglądały telewizję, ja miałem chwilę luzu dla siebie.

Tak więc wolny dzień od szkoły ma mniej obowiązków naukowych, a więcej logistycznych i gospodarczych.

Teraz, kiedy dzieci są trochę starsze i bardzie samodzielne, opieka nad chorym jest trochę łatwiejsza. Kiedy były młodsze więcej czasu poświęcałem im na wspólne zabawy i gry planszowe w czasie choroby. Teraz zajmują się już w większości swoimi sprawami, Kogut domowy musi pilnować przede wszystkim godzin i dawek przyjmowania lekarstw oraz innego odżywiania – nadal chore dziecko odżywia się inaczej niż chore. Po kilku latach wiem już jakie potrawy dzieci jedzą w czasie choroby. Ponadto zapewnić trzeba opiekę w domu.

Miłego czwartku

Kogdom


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz