9 lip 2015

9 lipiec 2015


9 lipiec 2015

Wczorajszy dzień był trochę nietypowy, a to ze względu na pogodę. Mieliśmy zaplanowaną wycieczkę rowerową, lecz ochłodzenie, silny wiatr i deszcz zmieniły nasze plany. Jeżeli chodzi o aktywność sportową, to udało mi się z synem pograć trochę w koszykówkę – to znaczy porzucać do kosza.

Praca Koguta domowego w wakacje jest trochę spokojniejsza i mniej wymagająca. Wczoraj odebrałem podręczniki dla syna z księgarni, dzisiaj jeszcze muszę dokupić dwa brakujące – zgodnie z oczekiwaniami, księgarnia już je ma na półkach.

Rano zrobiłem zakupy, niewielkie, bo część była w lodówce. Śniadanie dla dzieci zrobiłem na 13.00 – spały do tej godziny, ale mają wakacje i pełny luz. Dzisiaj też jeszcze śpią, więc mogę zająć się swoimi sprawami, między innymi pisaniem artykułu do bloga. Dla Koguta domowego wykorzystanie wolnych od prac domowych chwili jest ważne i warto mieć jakieś swoje zajęcie. Pomaga w chwilach zwątpienia.

Na obiad zamówiłem i odebrałem kebab z frytkami. Czasami lubimy zjeść coś  ciężkostrawnego. Mamy w sąsiedztwie ulubioną małą restaurację, która przygotowuje smaczny kebab z bardzo dobrymi sosami. Dzieci lubią sos pomidorowy, lekko polany na mięso.

Kolacja, w związku z ciężkostrawnym obiadem, była lekka – jogurt owocowy. Dobrze jest pilnować, aby jeść trzy godziny przed snem – zdrowsze dla samopoczucia i żołądka. A poza tym wyrabia się w dzieciach nawyk, aby nie objadać na noc.

Rolą Koguta domowego jest także wyrabianie w dzieciach dobrych nawyków żywieniowych – zjadania śniadania przed wyjściem z domu, kolacji przynajmniej trzy godziny przed snem. Wymaga to wytrwałości i uporu codziennego przypominania o zasadach. W przyszłości, kiedy dzieci dorosną, unikną wielu zdrowotnych dolegliwości, będą się także zdrowo rozwijać.

Wieczorem pograłem z synem trochę w piłkę, córka biegała całe popołudnie z koleżanką i nawet deszcz nie wypłoszył jej z podwórka. Wróciły późnym wieczorem do domu – zasada jest taka, że jak robi się ciemno, to dzieci są już tylko przed domem. Muszą być bezpieczne, a  ja mam kontrolę nad ich bezpieczeństwie.

Dzisiaj jeszcze śpią, będzie pewnie znowu późne śniadanie. Świeże pieczywo już kupiłem – chleb i dużą drożdżówkę na podwieczorek.

Teraz mam chwilę dla siebie, zanim przygotuję śniadanie.

Życzę miłego dnia. 

Kogdom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz